• Catan Pojedynek | Galakta

Catan: Pojedynek to wyjątkowa gra w serii, ponieważ pozwala ona zmierzyć się dokładnie dwóm graczom i sprawdza, który z nich będzie lepiej przewodził grupie osadników. Gracze będą zakładać osady, wytyczać drogi, wznosić budynki i najmować bohaterów, aby ich miasta prosperowały i przynosiły punkty zwycięstwa, potrzebne do wygranej.

89.95 -13% 77.99
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu do 24 h
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty 0
Paczka w Ruchu 9.5
Paczkomaty InPost 12.9
Kurier 14
Paczkomaty InPost Weekend 17.99
Kurier (pobranie) 18
Dostępność Ostatnie sztuki
EAN 5902259203865

Wysyłka gratis od 250 zł !

Catan - Pojedynek

Catan: Pojedynek to wyjątkowa gra w serii, ponieważ pozwala ona zmierzyć się dokładnie dwóm graczom i sprawdza, który z nich będzie lepiej przewodził grupie osadników. Gracze będą zakładać osady, wytyczać drogi, wznosić budynki i najmować bohaterów, aby ich miasta prosperowały i przynosiły punkty zwycięstwa, potrzebne do wygranej.

Gra zaczyna się od wybrania scenariusza, skompletowania potrzebnych do gry talii i rozłożenie układu początkowego (każdy rozpoczyna grę z dwiema osadami, drogą i sześcioma terenami). Po krótkim przygotowaniu gracze są gotowi do gry.

W pierwszym kroku gracze rzucają kośćmi. Kość produkcji wskazuje graczom, które tereny produkują dobra w tej turze, a z wyniku na kości wydarzeń gracze dowiadują się, co wydarzyło się na wyspie – być może nastał dzień targowy, plony okazały się niezwykle urodzajne, lub rozbójnicy przybyli złupić osady.

Następnie gracz przechodzi do fazy akcji, kiedy to ma szansę zagrać karty ze swojej ręki. W grze występuje kilka typów kart, ale najbardziej powszechne to Budynki i Akcje. Aby wznieść budynek, gracz musi opłacić jego kosz, a następnie może umieścić go w swoim księstwie – budynki zapewniają różne korzyści – od zapewnienia dodatkowych surowców, do ochrony przed napadem rozbójników. Karty akcji przedstawiają działania, które mogą podjąć osadnicy – Złotnik może po korzystnym kursie wymienić złoto, a Zwiadowca pomaga lepiej zaplanować dalszą ekspansję.

Podczas tej fazy gracze mogą także wymieniać surowce, rozbudowywać osady do miast i budować nowe drogi. Każda nowa osada musi być zbudowana przy drodze, ale zapewnia niebagatelną korzyść – zakładając nową osadę gracz odsłania dwie nowe karty terenu i kładzie je przy tej osadzie. Od tej pory te tereny także będą produkować surowce, kiedy na kostce wypadnie ich wynik.

Gracze budują nowe osady, wznoszą budowle, handlują i biorą udział w różnych wydarzeniach do momentu, aż jeden z nich nie osiągnie wyznaczonego przez scenariusz progu punktów. Punkty zdobywa się nie tylko za budowanie nowych osad i rozbudowywanie ich do miast. W grze pojawiają się także symbole przewagi handlowej i militarnej – kto ma więcej danych symboli na kartach w swoim księstwie, zdobywa przewagę na danym polu. Żeton przewagi jest wart jeden punkt zwycięstwa i często może przesądzić o losach pojedynku.

Zawartość pudełka:

180 kart
1 żeton siły
1 żeton handlu
1 kość z oczkami
1 kość z symbolami
4 podajniki na karty
1 instrukcja

Podstawowe informacje

Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Wydawca: Galakta
Autor: Klaus Teuber
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Opis w BGG: BoardGameGeek.com
Instrukcja PDF: PDF Document

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie