• Imperium: Antyk + errata kart

159.90 -36% 101.90
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni:
102.9
szt. Do przechowalni
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty 0
Orlen Paczka 9.5
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Ostatnie sztuki
EAN 5904305400150

Wysyłka gratis od 250 zł !

Witajcie w Imperium!

W twoich rękach spoczywa los jednej z wielkich cywilizacji. Podbijaj nowe terytoria, twórz wiekopomne wynalazki, rozwijaj naukę i kulturę. Wybierz jedną z ośmiu różnorodnych nacji, każda ma swój unikatowy styl i wymaga innego podejścia. Prowadź swój lud tak, aby z małego plemienia barbarzyńców przekształcił się w potężne imperium. Uważaj jednak, zbyt gwałtowne zmiany prowadzą do buntów, które mogą zachwiać twoją cywilizacją, a zbyt wolny rozwój pozostawi cię w tyle za wrogami i pozostanie po was tylko wzmianka w annałach historii.

Imperium: Antyk to gra karciana, w której prowadzimy wybraną przez siebie cywilizację, aby stała się dominującym imperium. W trakcie gry dokonujemy wyborów dotyczących postępu naukowego i kulturalnego, podbijamy nowe ziemie i dbamy o równomierny rozwój. Każda z wybranych cywilizacji jest asymetryczna i może być dowolnie zestawiana. Do wyboru mamy: Kartagińczyków, Celtów, Greków, Macedończyków, Persów, Rzymian, Scytów i Wikingów. W każdym pudełku znajdziecie również przeciwnika do rozgrywki solo.

Notka historyczna

Imperium to gra, której warstwa fabularna jest mocno oparta na dziejach narodów i imperiów pojawiających się w historii świata w okresie 3100 p.n.e. – 1066 n.e. Pomimo iż w początkowym etapie projektu dokładność historyczna i chęć wiernego odwzorowania znanych i zbadanych faktów były najwyższym priorytetem, to jednak w procesie tworzenia stopniowo ustępowały miejsca potrzebom dostosowania ich do mechaniki gry. Mechanika budowania talii jest bez wątpienia całkowicie abstrakcyjna, a idea ciągłego i nieuniknionego przeobrażania się narodów w imperia jest w swojej istocie niezgodna z faktami historycznymi.

Co więcej terminy występujące w grze, takie jak barbarzyńska, imperialna czy archaiczna, nie odnoszą się bezpośrednio do historii, a są terminami stworzonymi na potrzeby mechaniki gry. Podobnie jak sformułowanie nacja nie określa niekiedy prawdziwych ludów znanych z historii świata. Atlantydzi, Arturianie czy Utopijczycy to fikcyjne, mityczne narody. Minojczycy, Grecy i Macedończycy, choć reprezentują różne nacje, wywodzą się z antycznych ludów dzisiejszej Grecji i Macedonii. Nacja Qin obejmuje nie tylko dynastię Qin, znaną z chińskiej historii, ale także dynastię Zhou i Okres Walczących Królestw. Żadna z używanych w grze talii, reprezentujących nacje, nie jest w stanie w pełni oddać złożoności, a także bogactwa kulturowego i historycznego narodu, który reprezentuje.

Zawartość pudełka:

  • 23 karty Kartagińczyków
  • 28 kart Celtów
  • 23 karty Greków
  • 23 karty Macedończyków
  • 23 karty Persów
  • 23 karty Rzymian
  • 24 karty Scytów
  • 26 kart Wikingów
  • 83 karty wspólne
  • rynek – składający się z 3 płytek
  • 1 karta przesilenia
  • 4 karty systemu
  • 21 żetonów zaznaczenia
  • 18 żetonów akcji
  • 6 żetonów trybu solo
  • 1 kość sześcienna
  • 39 żetonów zasobów
  • 39 żetonów populacji
  • 39 żetonów postępu

Dodatkowe informacje:

  • Liczba graczy: od 1 do 4 osób
  • Zalecany wiek: od 14 lat
  • Czas rozgrywki: ok 60 - 120 min
  • Wydawca: Lucrum Games
  • Projektant: Nigel Buckle, Dávid Turczi
  • Wydanie: polskie
  • Instrukcja: polska
  • Wydawca dołączył do każdego egzemplarza erratę kart
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Oceń

Jakość
Poziom zabawy
Cena
Podpis
Opinia
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie