
-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Obecność | GFP UŻYWANE






Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 0 |
Dostępność |
Ostatnie sztuki
|
Kod kreskowy | |
EAN | 5906395371235 |
Wysyłka gratis od 250 zł !
Asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (tzw. Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (tzw. Rozbitkom).
Jest XXV wiek. Minęło wiele pokoleń od czasu, kiedy ludzkość zdecydowała się na ucieczkę w kosmos w poszukiwaniu nowego domu. Mimo lat intensywnych badań prowadzonych w najdalszych zakątkach galaktyki, jak dotąd nie znaleziono żadnych innych inteligentnych form życia. Podczas ostatniego przeszukiwania archiwów Starej Ziemi odkryto coś niepokojącego. Wiele wskazuje na to, że wszelkie informacje dotyczące planety zwanej Artemią zostały usunięte z oficjalnych baz danych i katalogów. Zaintrygowani tym faktem wyruszyliście w nieznane na niebezpieczną misję badawczą.
Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej. Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie.
Dodatkowe informacje:
Ilość graczy: 2-7
Sugerowany wiek graczy: 10+
Czas gry: 45min
Autor: Ghislain Masson
Wydawca: Games Factory Publishing
Instrukcja: polska
Stan: na pudełku liczne ślady użytkowania, przetarcia itd. Gra kompletna.
-
Obecność to świetna gra w której wykazać się mogą osoby lubiące blef lub te, które taki blef potrafią wykrywać. W trakcie gry, gracz wcielający się w bestię, będzie miał za zadanie powstrzymać resztę graczy przed ucieczką z planety zwanej Artemią. W trakcie gry bardzo ważną częścią gry jest to, co dzieje się nad stołem. Dyskusje wśród rozbitków są cały czas podsłuchiwane przez bestię - jednak o tym, jakie decyzje podjęli rozbitkowie, bestia dowie się dopiero po podjęciu własnej decyzji.
Po kilku rozgrywkach mam wrażenie, że gra najlepiej sprawdza się grając w 4-5 osób. W takim gronie grupa może się sprawnie porozumiewać, a bestia musi się wykazać by kogoś złapać. Jednocześnie stosunkowo rzadko zdarza się, że dwóch lub więcej rozbitków odwiedzi to samo miejsce w danej turze.
Jakość wykonania gry oraz ilość elementów jest adekwatna do ceny. Karty są czytelne, żetony sprawiają wrażenie solidnych i świetnie sprawdzają się w swojej roli.
Czas gry powoduje, że często gra trafiała na stół pod koniec spotkań - zwykle w momencie gdy chcieliśmy jeszcze w coś zagrać ale na dwu lub trzygodzinne gry nie wystarczyło czasu. Jest to wspaniały filler na około 40 minut.
Jeżeli szukasz krótkiej gry dla nieco większego grona osób, to śmiało mogę polecić Obecność.Janusz S. (2017-05-07)JakośćPoziom zabawyCena -
Im więcej nas tym lepiej - ale czy na pewno dla Bestii? Im mniej tym trudniej - ale czy na pewno dla rozbitków? Gra ma zasady może odrobinę bardziej skomplikowane niż instrukcja młotka ale w przypadku gry asymetrycznej to czyni ją tak wciągającą. Nie wielka ilość komponentów i piekielna regrywalność czynią z niej niesamowitą imprezówkę i z kategorii fillera awansują ją często na główne danie.SSR (2017-05-05)JakośćPoziom zabawyCena
-
Nietuzinkowy tytuł, wart swojej ceny. Zapewni długie godziny zabawy w gronie przyjaciół. Wykonanie gry bardzo dobre, regrywalność na bardzo wysokim poziomie. Najlepsza jednak jest sama asymetryczność rozgrywki. Gorąco polecam.Łukasz (2017-05-05)JakośćPoziom zabawyCena