• Obecność | GFP UŻYWANE

40.00
szt. Do przechowalni
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty 0
Dostawa Opole 0
Odbiór osobisty 0
Orlen Paczka 8.5
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Ostatnie sztuki
EAN 5906395371235

Wysyłka gratis od 250 zł !

Asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (tzw. Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (tzw. Rozbitkom).

Jest  XXV  wiek.  Minęło  wiele  pokoleń  od  czasu,  kiedy  ludzkość  zdecydowała  się  na  ucieczkę  w  kosmos  w  poszukiwaniu  nowego  domu. Mimo  lat  intensywnych  badań  prowadzonych  w  najdalszych zakątkach galaktyki, jak dotąd nie znaleziono żadnych innych inteligentnych form życia. Podczas ostatniego przeszukiwania archiwów Starej Ziemi odkryto coś niepokojącego. Wiele  wskazuje  na  to,  że  wszelkie  informacje dotyczące  planety  zwanej  Artemią zostały usunięte  z oficjalnych baz danych i katalogów. Zaintrygowani tym faktem wyruszyliście w nieznane na niebezpieczną misję badawczą. 

Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej. Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie.

Dodatkowe informacje:

Ilość graczy: 2-7

Sugerowany wiek graczy: 10+

Czas gry: 45min

Autor: Ghislain Masson

Wydawca: Games Factory Publishing

Instrukcja: polska

Stan: na pudełku liczne ślady użytkowania, przetarcia itd. Gra kompletna.

  • Obecność to świetna gra w której wykazać się mogą osoby lubiące blef lub te, które taki blef potrafią wykrywać. W trakcie gry, gracz wcielający się w bestię, będzie miał za zadanie powstrzymać resztę graczy przed ucieczką z planety zwanej Artemią. W trakcie gry bardzo ważną częścią gry jest to, co dzieje się nad stołem. Dyskusje wśród rozbitków są cały czas podsłuchiwane przez bestię - jednak o tym, jakie decyzje podjęli rozbitkowie, bestia dowie się dopiero po podjęciu własnej decyzji.

    Po kilku rozgrywkach mam wrażenie, że gra najlepiej sprawdza się grając w 4-5 osób. W takim gronie grupa może się sprawnie porozumiewać, a bestia musi się wykazać by kogoś złapać. Jednocześnie stosunkowo rzadko zdarza się, że dwóch lub więcej rozbitków odwiedzi to samo miejsce w danej turze.
    Jakość wykonania gry oraz ilość elementów jest adekwatna do ceny. Karty są czytelne, żetony sprawiają wrażenie solidnych i świetnie sprawdzają się w swojej roli.
    Czas gry powoduje, że często gra trafiała na stół pod koniec spotkań - zwykle w momencie gdy chcieliśmy jeszcze w coś zagrać ale na dwu lub trzygodzinne gry nie wystarczyło czasu. Jest to wspaniały filler na około 40 minut.

    Jeżeli szukasz krótkiej gry dla nieco większego grona osób, to śmiało mogę polecić Obecność.
    Janusz S. (2017-05-07)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Im więcej nas tym lepiej - ale czy na pewno dla Bestii? Im mniej tym trudniej - ale czy na pewno dla rozbitków? Gra ma zasady może odrobinę bardziej skomplikowane niż instrukcja młotka ale w przypadku gry asymetrycznej to czyni ją tak wciągającą. Nie wielka ilość komponentów i piekielna regrywalność czynią z niej niesamowitą imprezówkę i z kategorii fillera awansują ją często na główne danie.
    SSR (2017-05-05)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Nietuzinkowy tytuł, wart swojej ceny. Zapewni długie godziny zabawy w gronie przyjaciół. Wykonanie gry bardzo dobre, regrywalność na bardzo wysokim poziomie. Najlepsza jednak jest sama asymetryczność rozgrywki. Gorąco polecam.
    Łukasz (2017-05-05)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Oceń

Jakość
Poziom zabawy
Cena
Podpis
Opinia
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie