
-
-
Koszyk jest pustySuma 0
-
Tekhenu: Obelisk Słońca






Wpisz swój e-mail |
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | natychmiast |
Cena przesyłki | 0 |
Dostępność |
Brak towaru
|
Kod kreskowy | |
EAN | 5902560383904 |
Cztery tysiące lat temu na wschodnim brzegu Nilu
W ciągu dwóch tysięcy lat kompleks świątynny Amona-Re był stopniowo rozbudowywany i stał się powszechnie znany jako „Najbardziej Dobrane z Miejsc" (Ipet-Isut), szczycąc się największym budynkiem sakralnym na świecie. Dziś miejsce to znane jest jako Karnak i położone jest w Luksorze we współczesnym Egipcie.
Tekhenu: Obelisk Słońca, to ekonomiczna kościana gra euro autorstwa Daniela Tasciniego (Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush, Tawantinsuyu), która zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej potyczce dla 1 do 4 graczy, manipulują oni kośćmi i dobierają akcje tak, by jak najefektywniej wznieść kompleks świątyń.
Zgodnie z ruchem słońca dookoła obelisku, gracze uzupełniają kości na planszy na początku rundy - są one niezbędne do wykonywania akcji (akcje bez kości są niedostępne). Plansza podzielona jest na sześć części, z których każda wiąże się z innym egipskim bogiem. Pośrodku stoi imponujący obelisk (Tekhenu), który rzuca cień na poszczególne obszary planszy.
W rezultacie sektory wokół obelisku są podzielone te położone w pełnym słońcu, zacienione i zupełnie ciemne. W każdej rundzie gracze dobierają wyniki na kościach do swoich zamierzeń i wykonują akcje związane z wartością kości oraz sekcją, z której została dobrana. Zmienna i zależna od graczy pula akcji nadaje niepowtarzalność każdej rozgrywce oraz wymaga od graczy śledzenia ruchów innych graczy i planowania z wyprzedzeniem! Gra toczy się na przestrzeni kilku rund. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa, zdobywanych na różne sposoby w różnych sekcjach.
Najważniejsze cechy gry:
- Kościana gra euro osadzona w starożytnym Egipcie przeznaczona dla 1-4 graczy
- Wymagająca dobrania odpowiedniej taktyki rozgrywka dla lubiących wyzwania eurograczy, z ograniczoną możliwością doboru akcji w każdej rundzie
- Wiele możliwych strategii i dróg do zwycięstwa oraz duża regrywalność
Zawartość
- Plansza i obelisk
- Główna plansza z kołem obelisku
- Obelisk
- Znaczniki i płytki
- 2 znaczniki punktowania
- 6 płytek bonusowych horusa
- 27 płytek filarów
- Żetony
- Surowce
- Papirus (żółty) - 34 sztuki
- Chleb (brązowy) - 34 sztuki
- Wapień (biały) - 34 sztuki
- Granit (czarny) - 34 sztuki
- Złoto - 25 sztuk
- 21 skrybów
- 16 wiary
- Surowce
- Kości:
- 5 czarnych
- 5 białych
- 5 brązowych
- 5 żółtych
- 6 szarych
- 1 woreczek na kości
- Elementy gracza:
- Plansza gracza (1 na gracza)
- Karta pomocy gracza (1 na gracza)
- Budynki (10 na gracza)
- Filary (8 na gracza)
- Znaczniki produkcji (4 na gracza)
- Posągi (6 na gracza)
- Znacznik maat (1 na gracza)
- Znacznik punktów zwycięstwa (1 na gracza)
- Znacznik populacji (1 na gracza)
- Znacznik zadowolenia (1 na gracza)
- Karty (88 kart):
- 24 karty błogosławieństw
- 24 karty technologii
- 24 karty dekretów
- 12 kart początkowych
- 4 karty przeznaczenia
- Elementy trybu solo:
- 10 żetonów akcji botankhamun
- 1 żeton debenu
- 1 znacznik postępu
- 1 instrukcja
Dodatkowe informacje:
- Autor: Daniele Tascini, Dávid Turczi
- Wydawca: Portal
- Liczba graczy: od 1 do 4 osób
- Zalecany wiek: od 14 lat
- Czas rozgrywki: ok. 60 - 120 min.
- Opis w BGG: BoardGameGeek.com
- Instrukcja PDF: Tekhenu.pdf