• 7 Cudów Świata: Pojedynek

Świetna, dwuosobowa wersja kultowej gry 7 Cudów Świata. Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda.

Brak towaru
119.95 -27% 87.99
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
119.95
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty (przedpłata) 0
Orlen Paczka 12
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Brak towaru
EAN 5425016924259

Świetna, dwuosobowa wersja kultowej gry "7 Cudów Świata"

Poprowadź swoją cywilizację ku świetności, dbając o jej rozwój militarny i naukowy oraz konstruując niezwykłe Budowle i Cuda.

7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej.

W tej grze istnieją 3 drogi do zwycięstwa:

  • dominacja militarna,
  • dominacja naukowa,
  • zwycięstwo cywilne. 

Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, przed grą - układamy je według podanego wzoru, a dobierać wolno nam tylko te, które nie są przykrywane przez inne karty. Wybierając jedną z nich, odkrywamy kolejne, czyniąc je dostępnymi dla mojego przeciwnika, co podczas gry prowadzi do trudnych wyborów i dylematów.

Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści.

  • Zdobywając czerwone karty gracze "przepychają" znacznik konfliktu w stronę swojego przeciwnika, a gdy dotrze on do jego stolicy natychmiast wygrywają grę. Po drodze zdobywają żetony, które dodatkowo spowalniają przeciwnika zabierając mu posiadane monety,
  • Zdobyte w trakcie gry karty naukowe, zielone, pozwalają nam na kupowanie żetonów rozwoju, dzięki którym wydatnie powiększamy przewagę nad naszym przeciwnikiem,
  • Dzięki kartom żółtym, handlowym, otrzymywać będziemy więcej monet, które są bardzo cenną walutą w grze, która wydatnie wspomaga nabywanie surowców,
  • Karty niebieskie, kulturowe, zapewnią nam wyraźny zastrzyk punktów zwycięstwa,
  • Zagrywanie wszystkich kart będzie uzależnione od posiadania w swoim mieście odpowiedniej kombinacji brązowych szarych kart zapewniających dopływ niezbędnych surowców do jego rozbudowy,
  • Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli to na koniec gry w trzeciej erze będziemy mogli także zdobyć karty gildii, fioletowe, dzięki którym będziemy mogli podsumować swoje dokonania zdobywając punkty za określoną gałąź rozwoju, wieńcząc budowę naszego miasta.

To jednak nie wszystko, bowiem każdy z graczy rozpoczyna grę także z 4 cudami świata (wybranymi spośród 12 dostępnych), każdy z nich posiada odmienne umiejętności i pomaga rozwinąć się w konkretnej dziedzinie. Można je wznosić podczas gry otrzymując przywileje, ale spośród 8 cudów w grze, tylko 7 zostanie wybudowanych. Spiesz się więc, aby ubiec swojego przeciwnika.

7 Cudów Świata: Pojedynek to dwuosobowa gra o prostej mechanice, która oferuje graczom bardzo wiele ciekawych wyborów, jednocześnie posiadając kilka dróg wiodących do zwycięstwa.

Zawartość pudełka:

  • 66 kart Budowli
  • 7 kart Gildii
  • 12 kart Cudów
  • 4 znaczniki militarne
  • 10 żetonów postępu
  • 1 pion konfliktu
  • 31 monet
  • 1 notes punktacji
  • 1 instrukcja
  • 1 podsumowanie
  • plansza do gry

Dodatkowe informacje:

 

  • Świetna gra dwusobowa. Dzięki temu, że do zwycięstwa dążyć można różnymi ścieżkami, to poszczególne rozgrywki nie wyglądają zawsze tak samo, jak ma to miejsce w niektórych grach. Niewielka ilość negatywnej interakcji, a jednocześnie sporo potencjału na przemyślane podbieranie kart czyni tę grę świetną dla par - czym mniej negatywnej interakcji tym mniejsza szansa na nocowanie na kanapie. Dodatkowym atutem jest karta promo Messen - zdecydowanie praktyczniejsza z dwóch istniejących kart. Gdy po kilkunastu rozgrywkach gra zacznie się nudzić, to za niewielkie pieniądze można dokupić dodatek Panteon, który ponownie ten tytuł ożywia.

    Dla fanów koszulkowania kart dodatkową zaletą jest to, że europejska wersja insertu mieści karty w koszulkach bez najmniejszego problemu. Tego samego nie można powiedzieć o dodatku, ale to nie jest jego recenzja. Gdyby tylko w Polsce dało się kupić drewniany insert mieszczący całość w jednym pudełku...
    Krecik (2017-05-09)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Już same nazwiska autorów powinny zachęcić do zakupu, a gra nie zawodzi pokładanych w niej na tej podstawie oczekiwań. Wprawdzie jej szlachetny poprzednik, tj. 7 Cudów Świata, posiadał wariant dwuosobowy, jednak nie ma co się oszukiwać - był on średnio grywalny. Jak się jednak okazało, była to kwestia paru usprawnień i twórczego wkładu p. Cathali i gra nabrała rumieńców. Graficznie nie ustępuje 7CŚ, można zatem jedynie żałować, że karty uległy zmniejszeniu. Zabieg ten wydaje się jednak usprawiedliwiony - przyjęło się, że gry dwuosobowe powinny być maksymalnie skondensowane, a karty w formacie przyjętym poprzednio sprawiłyby, że pudełko musiałoby również nabrać analogicznych rozmiarów. Nie mówię już o kosztach tego zabiegu :) Choć i bez tego według mnie gra mogłaby być ciut tańsza.
    Jedyne, co mam jej do zarzucenia, to pewnego rodzaju wkurzający determinizm. Dla niewtajemniczonych - gra polega na dobieraniu ułożonych w piramidę kart reprezentujących konkretne lokacje i spożytkowaniu ich na kilka z dostępnych sposobów w ramach swojego imperium. Można przy tym, co do zasady, brać jedynie takie karty, które nie są zasłonięte chociażby w części przez karty z niższego rzędu. Tego typu mechanizm powoduje, iż niekiedy rozkład kart jest na tyle paskudny dla jednego z graczy, że praktycznie każdy jego ruch pomaga przeciwnikowi, odsłaniając do jego dyspozycji nowe możliwości. Poza tym po iluś rozgrywkach u doświadczonych graczy daje się dostrzec swoisty automatyzm podejmowanych działań i reakcji na ruchy przeciwnika.
    Wszystkie powyższe kwestie można jednakowoż bardzo prosto rozwiązać, zaopatrując się w dodatek, który pozwala na odstąpienie od nieuchronnego przy graniu w samą podstawkę nieustannego dobierania kart, a to dzięki wprowadzeniu możliwości korzystania z łaski bogów, która to akcja zastępuje standardowy ruch. Gra naprawdę zyskuje dzięki temu drugie życie.
    Figa (2017-05-05)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Jeśli ktoś z was zastanawiał się kiedyś jak zaszczepić u dzieciaków syndrom planszówkowy i zainteresować je nieco trudniejszymi grami to Pojedynek jest idealnym rozwiązaniem.
    Gra jest przede wszystkim bardzo ładnie wydana. Pudełko jest dosyć kompaktowe i po otwarciu nie odnosimy wrażenia, ze kupiliśmy sporą ilość powietrza. Karty są opatrzone bardzo ładnymi i pasującymi do klimatu gry 7 cudów świata grafikami. Instrukcja jest dobrze zredagowana i jasno opisuje wszystkie zasady.
    Sama rozgrywka jest w miarę prosta i naprawdę pomimo tego, że wydawca wskazuje iż gra jest od 10 roku życia, to śmiało możemy zasiadać do niej z 8-latkiem. W grze występuje trochę negatywnej interakcji, ale nie psuje ona zabawy i rywalizacja jest naprawdę przyjemna, a możliwość zapisywania punktów sprawia, że nasze dzieciaki mogą śledzić swoje postępy w grze.
    Podsumowując, Pojedynek to gra bardziej w klimacie 7 cudów świata niż jej rozszerzenie, bo jednak rozgrywka znacząco się rożni od swojej dużej kuzynki. To bardzo przystępna, dość szybka gra która bardzo dobrze wprowadza w świat strategicznych gier planszowych. Co więcej, Pojedynek zmusza nas rodziców, do odświeżenia swojej wiedzy z historii antycznej bo bardzo często trzeba odpowiadać na pytania typu: - Tato, a co to jest ten Koleś Rodyjski? :)
    Sebasamurai2 (2017-04-19)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie