-
Agricola (wersja dla graczy)
Wpisz swój e-mail |
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 5908445421464 |
Agricola (wersja dla graczy)
Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).
Rozpoczynacie grę, posiadając dwóch członków rodziny, mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie będziecie wysyłać członków rodziny do pracy, aby wykonywali różne akcje. Jeśli uzbierasz odpowiednią ilość drewna i trzciny, możesz rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę.
Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. W grze będziesz orać pola oraz je obsiewać, aby pozyskać żywność.
Zboże rosnące na polach i warzywa zbierasz podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Abyś mógł rozwijać hodowlę, potrzebujesz ogrodzonych pastwisk, na których możesz wypasać owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój twojego gospodarstwa. Każda karta da ci konkretne korzyści w grze.
Punkty zwycięstwa możesz otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa otrzymasz jednak przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.
W trakcie rozgrywki będziesz korzystać tylko z czternastu spośród 96 różnych kart Pomocników i Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz różnego rodzaju warianty gry zespołowej zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.
Pierwsza edycja gry Agricola została laureatem konkursu Gra Roku 2009, otrzymując zarówno główną nagrodę (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez czytelników serwisu Gry-Planszowe.pl.
Inne nagrody zdobyte przez grę:
- 2009 Gra Graczy - Gamesfanatic.net
- 2009 Golden_Ace, Special Jury
- 2008 BoardGameGeek Golden Geek
- 2008 Spiel des Jahres Winner, Special Prize for Complex Game
- 2008 J.U.G. Winner, Game of the Year
- 2008 Deutscher Spiele Preis Winner, Game of the Year
- 2008 International Gamers Award Winner, General Strategy/Multi-player Game
- 2008 Hra roku Winner
- 2008 Spiel der Spiele (Austria) Spiele Hit für Experten
- 2008 Tric Trac d'or, Winner, Game of the Year
- 2008 Jda "Juego del Año en España" Winner
- 2007 Meeples' Choice Award Winner
Zawartość pudełka:
- 1 plansza główna
- 4 plansze gospodarstw
- 1 plansza na duże usprawnienia
- 2 plansze rozszerzające planszę główną
- 2 żetony pól akcji
- 1 pole akcji "Praca dodatkowa"
- 23 zaorane pola/izby drewnianej chaty
- 16 izb glinianej/kamiennego domu
- 36 żetonów "1 żywność"
- 8 żetonów "5 żywności"
- 3 żetony sugestii
- 10 żetonów dóbr
- 96 kart (usprawnień, pomocników, pól akcji)
- 14 kart akcji do kolejnych etapów gry
- 10 czerwonych kart dużych usprawnień
- 1 notes z tabelą punktów
- 1 instrukcja
- 1 załącznik gracza do instrukcji
- drewniane znaczniki (18 owiec, 15 dzików, 13 krów, 30 drewna, 24 gliny, 14 trzciny, 16 kamieni, 24 zboża, 18 warzyw, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 60 ogrodzeń, 16 obór, 20 członków rodziny)
Dodatkowe informacje:
- Autor: Uwe Rosenberg
- Wydawca: Lacerta
- Ilustracje: Klemens Franz
- Wydanie: polskie
- Opis w BGG: BoardGameGeek.com
-
Agricola jest jak szachy, choć nie ma tam koni ani królów, są za to krówki i owieczki.
To nie jest sielska rozgrywka przy pięknej zielonej planszy. Z czasem wytrawni gracze z uśmiechem politowania będą patrzeć jak młodzi adepci rzucają się kolejny raz po drewno zapominając (znowu!), że mają wciąż nie zagrane karty na ręce.
Agricola to burza mózgów, myślenie kilka kolejek w przód i ciężka kalkulacja zysków i strat w perspektywie zbliżających się żniw i konieczności wykarmienia swojej rodziny.
Zalety:
- niesamowicie grywalna
- pięknie wykonana
- prosta mechanika, gdy już przebrniesz instrukcję ;)
Wady:
- dwie instrukcje (wstępna i szczegółowa) utrudniają zrozumienie gry na samym początku. Wprawdzie są odnośniki, ale jednak zawarcie tego w jednej książeczce byłoby moim zdaniem bardziej praktyczne
- brak wypraski przy bardzo dużej liczbie elementów, znaczników itp. Rozumiem konieczność optymalizacji wielkości pudełka, jednak szkoda ;) Pocieszają dołączone woreczki strunowe na wszystkie elementy.
Co tu dużo pisać. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników strategii, zbieractwa i kolorowych, pięknie wykonanych gier.
Doskonała inicjacja przed trudniejszymi i bardziej wymagającymi tytułami.Miłosz M. (2017-04-11)JakośćPoziom zabawyCena