• Gra o Tron: Matka Smoków

Brak towaru
144.90
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty (przedpłata) 0
Orlen Paczka 12
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Brak towaru
EAN 5902259204978

Podejmij wyzwanie i stań do walki!

Niedługo po tym, jak Szalony Król został strącony z tronu podczas Rebelii Roberta, dwójka osieroconych Targaryenów została zmuszona do ucieczki na Essos. Teraz Robert nie żyje, a panowie i damy Westeros walczą o władzę. Nadszedł czas, żeby Targaryenowie odebrali, co należy do nich, używając wszystkich dostępnych metod. A tych nie zabraknie, kiedy pod wodzą Daenerys znajdą się nie tylko armie, ale też trzy potężne smoki.Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Gra o Tron.

Świat planszowej Gry o Tron rozszerzy się o nowy kontynent. Na nowym fragmencie mapy, który łączy się z oryginalną planszą, przedstawiono Wolne Miasta Essos. Matka Smoków rozszerza działania wojenne między innymi na Braavos, Volantis i Pentos, które jest początkowym miastem Targaryenów.

Ród Targaryenów do zwycięstwa nie potrzebuje kolejnych twierdz, które tak łatwo obracają się w zgliszcza, kiedy smoki ruszają do boju. Zamiast tego, aby zasiąść na Żelaznym Tronie, Daenerys musi zdobyć poparcie na siedmiu terytoriach – tylko wtedy uda jej się przejąć władzę i wygrać grę.

Jak tego dokonać? Nie jest trudno przekonać do siebie nowych możnowładców, kiedy ma się za sobą trzy smoki. Każdy z nich jest zupełnie nowym typem jednostki. Są niezwykle mobilne i wraz z upływem rozgrywki rosną w siłę. Smoki to bardzo rzadkie stworzenia, nie można ich mobilizować jak zwykłe jednostki. Zamiast tego znajdują się w grze od samego początku. Jednakże ich wyjątkowość jest też ich największą słabością. Jeśli z jakiegokolwiek powodu smok zostanie zabity, zostaje na stałe usunięty z gry.

Każdy smok to pojedyncza jednostka lądowa, która musi stosować się do zasad zaopatrzenia. Smoki mogą brać udział w bitwach jako atakujący, obrońcy lub wspierający zgodnie z normalnymi zasadami. Siła smoków rośnie z czasem – na początku wynosi zero, ale pod koniec walki o Żelazny Tron są już potężnymi bestiami o sile wynoszącej pięć.

Arrynowie stają do walki

Matka smoków wprowadza do gry nie tylko rosnących w siłę Targaryenów, ale także ród Arrynów. Dzięki nakładce na fragment mapy przedstawiający Orle Gniazdo i nowym kartom postaci będziecie mogli wykorzystać nowy ród w swoich walkach o Żelazny Tron i zwiększy liczbę graczy biorących jednocześnie udział w grze do ośmiu.

Dzięki Matce smoków nie tylko zagracie w więcej osób, ale także poprawicie balans rozgrywek na mniejszą liczbę graczy dzięki systemowi wasali, który wprowadza do gry neutralne rody. Każdy z graczy będzie miał okazję, aby zdobyć wasala i wykorzystać jego potęgę w walce o tron, jednak niczego nie można być pewnym – żaden wasal nie jest bezgranicznie lojalny, kiedy pojawia się lepsza oferta…

Gracze zajmujący najwyższe pozycje na torze Żelaznego Toru mogą wybrać po jednym wasalu, nad którym obejmą kontrolę do początku następnej fazy Planowania i staną się jego panem. Gracze mogą przydzielać żetony rozkazów swoim wasalom, ale muszą uważać, jak kierują ich jednostkami, i pamiętać o tym, że w kolejnej turze układ sił może się zmienić.

Wasale wyruszający na wojnę nie będą korzystać ze zwykłych kart postaci. Zamiast tego w grze pojawi się nowa talia wasali, a w niej słynne persony, takie jak Varys czy Jaqen H’Ghar. W każdej bitwie, w której udział bierze wasal, jego pan losuje trzy karty postaci i wybiera jedną z nich. Po wygranej bitwie gracz otrzymuje żeton swojego rodu – w ten sposób może przybliżyć się do zwycięstwa, nie ryzykując życiem swoich ludzi.

Żelazny Bank odbiera długi

Za Wąskim Morzem czeka nie tylko ród Targaryenów, ale także inne, liczące się siły. Jedną z mających największy wpływ na losy Westeros jest zdecydowanie Żelazny Bank, który zapewnia pożyczki na niewyobrażalne kwoty, za które można nająć całe armie… Jednak za odpowiednią prowizją.

Aby wziąć pożyczkę, wystarczy wybrać kartę z toru Żelaznego Banku i zapłacić koszt w żetonach władzy. Za uiszczeniu zapłaty efekt od razu można wprowadzić do gry, a tych będzie pod dostatkiem – od wynajęcia bandy najemników, aż do skorzystania z usług Ludzi bez twarzy.

Gracze powinni być jednak ostrożni, kiedy zawierają układy z Żelaznym Bankiem. Przebiegli lichwiarze wielkiego Żelaznego Banku łatwo nie zapominają o długach. Za zaciągnięciu pożyczki gracz musi do końca rozgrywki spłacać Żelaznemu Bankowi odsetki. Na początku fazy Westeros, w kolejności rozgrywki, każdy z graczy posiadających kartę pożyczki musi odrzucić po 1 z dostępnych żetonów władzy za każdą posiadaną pożyczkę. Jeśli gracz nie może odrzucić wskazanej liczby żetonów władzy – Żelazny Bank zwróci się o zemstę do jednego z innych graczy.

Zajmij należne ci miejsce

Po śmierci uzurpatora Westeros jest niespokojne i trawione przez liczne wojny. Nadszedł czas odebrać swoje dziedzictwo, nawet jeśli będzie to oznaczało, że Westeros musi skąpać się w krwi i ogniu. 

Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Gra o Tron

Dodatkowe informacje:

  • Wydawca: Galakta
  • Liczba graczy: 3-8 osób
  • Zalecany wiek: od 14 lat
  • Czas rozgrywki: 120-240 min
  • Opis BGG: BoardGameGeek.com
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie