Dodatek „Za palisadą" wprowadza do gry „Pagan" dwie nowe mechaniki: mrok oraz oczyszczenie
Mrok to nowy zasób, który będąc w grze, przynosi korzyści Wiedźmie. Symbolizuje on symbiotyczny związek Wiedźmy z tą krainą. Mrok można odeprzeć przy odpowiednim nakładzie pracy i energii - a całkowite oczyszczenie karty z mroku będzie bardzo korzystne dla Łowcy.
Kolonia od samego początku boryka się z problemami. Nawet bez wiedźmich sztuczek próba zasiedlenia nowych terenów okazała się niezwykle trudnym zajęciem. Mimo to kolonia musi spróbować okiełznać dzikie tereny za palisadą. Tamtejsze zasoby są kluczem do przetrwania. Choć okoliczne bagna są pełne dzikiej zwierzyny i bogate w zasoby, spowija je wieczna mgła. Wszelkie próby usprawnienia gospodarki rolnej spaliły na panewce. Bydło słabło, a mleko kwaśniało, podczas gdy zniesione jaja miały różne odcienie zieleni. Czy pojawienie się Wiedźmy w tej niewielkiej społeczności było zaledwie symptomem jakiegoś większego, nadnaturalnego fenomenu? Czy da się oczyścić okolicę i zamienić ją w kwitnącą kolonię?
Zawartość pudełka:
- 50 kart Łowcy
- 50 kart Wiedźmy
- 9 kart wieśniaków
- 9 kart podejrzanych
- 4 karty scenariuszy
- 3 karty podsumowania wieśniaków
- 30 żetonów mroku
Dodatkowe informacje:
- Autor: Kasper Kjær, Christiansen Kåre Storgaard
- Wydawca: Lucky Duck Games
- Wydanie: polskie
- Liczba gracz: dla 2 osób
- Zalecany wiek: od 12 lat
- Czas rozgrywki: ok. 60 min