-
Przedsprzedaż Piętaszek






Opinie | |
Wysyłka w ciągu | w dniu premiery |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność |
Średnia ilość
|
Wysyłka gratis od 300 zł !
Samotna przygoda
Wielki smok wyjawił Wam pewien sekret – a nawet dwa! Nie tylko wskazał Wam bowiem lokalizację wyjątkowej polany, którą szczególnie upodobały sobie magiczne stworzenia, ale też zdradził Wam tajemnicę istnienia mitycznych artefaktów. Do tej pory Waszym pragnieniem było zostać najlepszymi łowców, teraz jednak macie wszelkie narzędzia, by tego dokonać. Ruszajcie po chwałę i zapiszcie się trwale na kartach przyszłych legend!
Dolina żywiołów: Artefakty to rozszerzenie wprowadzające zestaw całkowicie nowych stworzeń. Oprócz nich do gry dołączają tytułowe artefakty, których moc możecie wyzwolić. W fazie polowania każdy z graczy wybierze jeden z dostępnych artefaktów i będzie mógł skorzystać z potężnego efektu natychmiastowego lub cieszyć się konkretnym bonusem aż do końca fazy rozpatrywania.
Żyjesz sobie spokojnie na bezludnej wyspie, ciesząc się wszystkimi jej urokami i błogim spokojem. Jednak pewnego dnia u wybrzeża rozbija się okręt Robinsona. Postanawia on zamieszkać nieopodal, kładąc tym samym kres Twojemu spokojnemu życiu. By mu pomóc, musisz nauczyć go, w jaki sposób radzić sobie z zagrożeniami czyhającymi wokół. Jeśli mu się to uda, a po wszystkim zdoła jeszcze stawić czoła piratom, będzie mógł opuścić wyspę, a Ty odzyskasz upragniony spokój.
Piętaszek to jednoosobowa gra karciana oparta na skutecznym budowaniu talii, w której wcielasz się w tytułowego mieszkańca bezludnej (jak dotąd) wyspy. Twoim zadaniem jest pomóc Robinsonowi w walce z czyhającymi na niego zagrożeniami. Na początku rozbitek jest bardzo nieporadny, ale z każdą wygraną walką jego umiejętności rosną. Porażki też pozwalają mu się rozwijać – to świetna okazja, by pozbyć się złych nawyków! Musisz więc mądrze prowadzić go przez kolejne wyzwania, trafnie oceniając, kiedy warto stanąć do walki, a kiedy lepiej sobie odpuścić.
Na czym to polega?
Rozgrywkę rozpoczynamy z zestawem kart walki – to nasza talia startowa, którą będziemy ulepszali, walcząc z kolejnymi zagrożeniami. Nasz rozbitek startuje też z określoną liczbą punktów życia.
W kolejnych rundach będziemy stawiać czoła wyzwaniom znajdującym się w specjalnej talii zagrożeń. Przejdziemy przez nią trzykrotnie, za każdym razem zwiększając poziom trudności. Następnie, jeśli nasz rozbitek przetrwa, będzie musiał stawić czoła dwóm grupom piratów.
W każdej rundzie pomagamy Robinsonowi walczyć z 1 zagrożeniem. Rozgrywka zaczyna się od etapu zielonego, w którym zagrożenia są w większości nieszkodliwe. Niestety, to samo można powiedzieć o umiejętnościach Robinsona (czyli o sile kart walki). Może się więc zdarzyć, że przegramy kilka pierwszych walk z tymi względnie słabymi zagrożeniami.
Każde zagrożenie wskazuje, ile darmowych kart walki możemy dobrać podczas starcia oraz jaką wartość siły musimy na nich uzyskać, by je pokonać. Kolejne karty walki możemy dobrać płacąc punktami życia lub w wyniku efektów zagrywanych kart.
Jeśli suma siły wszystkich odkrytych kart walki jest równa lub większa od wartości zagrożenia, wygrywamy walkę. W nagrodę karta pokonanego zagrożenia trafia na stos odrzuconych kart Robinsona, a więc zamienia się w nową kartę walki. Od tej chwili będziemy korzystać z jej dolnej części, czyli części wiedzy.
Jeśli natomiast nie udało nam się pokonać zagrożenia, tracimy punkty życia. W zamian za nie możemy jednak odrzucać odkryte karty walki, a tym samym eliminować te najbardziej nieprzydatne czy wręcz przeszkadzające, co stanowi ważny element strategii.
W ten sposób rozgrywamy kolejne rundy aż talia zagrożeń wyczerpie się po raz 3. W tym momencie zostaje jeszcze walka z piratami. W każdej rundzie czekają na nas 2 losowe karty z puli. Rozpatrujemy je osobno i traktujemy tak samo jak zagrożenia. Aby wygrać, musimy pokonać obie pirackie załogi!
Dlaczego pokochasz tę grę?
To idealny przykład świetnie skrojonej gry jednoosobowej opartej na mechanice budowania talii. To nie lada łamigłówka, w której staramy się jak najlepiej oszacować prawdopodobieństwo pojawienia się konkretnych kart i robimy wszystko, by jak najlepiej wykorzystać dostępne opcje.
Dzięki podwójnemu zastosowaniu kart zagrożeń, gra staje się jeszcze bardziej strategiczna. Za każdym razem musimy zdecydować, czy pokonanie danego zagrożenia w ogóle nam się opłaca, a jeśli tak, to ile jesteśmy w stanie poświęcić, by tego dokonać. Czasem przegrana jest znacznie lepszą opcją, zwłaszcza że to jedyna szansa na czyszczenie talii z niepotrzebnych kart. Z drugiej strony za porażkę płacimy punktami życia, którymi musimy zarządzać w perspektywie całej gry.
Instrukcja opisuje aż 4 poziomy trudności, dzięki czemu gra pozostaje wyzwaniem nawet po wielu rozegranych partiach.
Zawartość pudełka
- 72 karty
- 3 plansze pomocnicze
- 22 drewniane punkty życia
- instrukcję
Dodatkowe informacje:
- Autorzy: Friedemann Friese
- Wydawca: Rebel
- Wydanie: polskie
- Liczba graczy: 1 osoba
- Zalecany wiek: od 10 lat
- Czas rozgrywki: ok 25 min
Dane producenta
Rebel Sp. z o.o.
Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
Poland
wydawnictwo@rebel.pl