• Terraformacja Marsa

Symbol: LFCACA267
Brak towaru
219.95 -27% 159.99
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
219.95
Wpisz swój e-mail
Opinie
Wysyłka w ciągu 24 godziny
Cena przesyłki 12
Odbiór osobisty 0
Odbiór osobisty (przedpłata) 0
Orlen Paczka 12
Paczkomaty InPost 13.9
Kurier 15
Kurier (pobranie) 19
Dostępność Brak towaru
EAN 5901549927900

Terraformacja Marsa (edycja Gra Roku)

Zmień Marsa w planetę zdatną do życia! W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ).

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.

Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2017 w kategorii Gra Roku Zaawansowana oraz Nagroda Główna.

Zawartość pudełka:

  • instrukcja
  • plansza
  • 5 planszy graczy
  • 233 karty
  • 400 znaczników
  • 80 kafelków

Dodatkowe informacje:

  • Autor: Jacob Fryxelius
  • Wydawca: Rebel
  • Ilustracje: Isaac Fryxelius
  • Wydanie: polskie
  • Ilość graczy: od 1 do 5 osób
  • Zalecany wiek: od 12 lat
  • Czas rozgrywki: ok. 90 - 120 min
  • Instrukcja: TM_instrukcja.pdf
  • Opis w BGG: BoardGameGeek

Dane producenta

Rebel Sp. z o.o.
Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk
Poland

wydawnictwo@rebel.pl

Opinie nie są zweryfikowane
  • Czy kiedykolwiek marzyliście o wycieczce i zamieszkaniu na Marsie? Dzięki tej grze możecie zrealizować swoje kosmiczne plany.
    Od momentu otworzenia pudełka z zawartością, można już wyczuć marsjański pył i klimat. Od instrukcji po komponenty przewijają się różne
    naukowe ciekawostki oraz opisy, które pomogą wam realizować wasze marsjańskie plany. Tempo w jakim gra znika z półek sklepowych sprawiło ,iż
    mój wybór padł właśnie na Terraformację. Rozegraliśmy parę partii zarówno z początkującymi jak i bardzo zaawansowanymi graczami i w obu przypadkach
    gra wypada świetnie. Mechanika jest bardzo prosta. Po kilku turach instrukcja na stałe wraca do pudełka :).Rozgrywka opiera się na zagrywaniu kart, zatem polecam
    wszystkim wielbicielom kart. Gra jest stworzona jak najbardziej dla wszystkich fanów swobody , wielu możliwości oraz kombinowania podczas tury.
    Terraformacja jest obowiązkowym elementem wieczornych spotkań przy planszówkach, ze względu na swoja prostotę, krótki czas rozkładania oraz klimatu, w który przenosi swoich graczy.
    Każda rozgrywka pozostawia w głowach graczy mnóstwo nowych pomysłów na podbicie kosmicznej planety :)
    Dom-lew9 (2017-05-09)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Gra Terraformacja Marsa jest naprawdę dobrze przemyślana pod względem mechaniki gry. Istnieją rożne mechanizmy zdobywania punktów, ale już po pierwszej grze łatwo można zrozumieć ich zasady. Do tego tematyka gry i przedstawione w niej rozwiązania do terraformowania Marsa mają jak najbardziej podłoże naukowe i są możliwe do przeprowadzenia w rzeczywistości. Z gry czerpię dużo przyjemności, gdyż każda rozgrywka jest inna i trzeba wybierać różne drogi do zwycięstwa. Kart jest naprawdę dużo, co zasługuje na pochwałę. Można mieć jedynie zastrzeżenia do tego, że karty nie mają jednolitych grafik (niektóre są rysowane, niektóre to zwykłe zdjęcia), jednak jest to minimalna wada. Oprócz wykonania kart zauważyłem jeszcze jeden mankament - sposób przechowywania surowców i zaznaczania poziomu produkcji. Kostki, które do tego służą bardzo łatwo strącić ze śliskiej powierzchni karty. Mimo wszystko gra jest naprawdę świetna i może dostarczyć dużo dobrej zabawy. Jest do gra polegająca głownie na zdobywaniu surowców i punktów zwycięstwa, lecz istnieją też elementy negatywnej interakcji z innymi graczami, za co należy się kolejna pochwała. Polecam każdemu.
    Krzysztof K. (2017-05-07)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Jeżeli lubisz budować silniczki w średniej ciężkości euro, klimat SF ci nie przeszkadza, a czasami lubisz zrzucić jakąś asteroidę na okolice osiedla przeciwnika, to gra wydaje się idealna dla ciebie. Gra jest porządna i elegancka. Nie jest to jakaś olbrzymia strategia, a raczej mocne karciane (bo głównie pracujemy na kartach) euro.

    Jeżeli wolisz luźniejsze gry imprezowe, to zrezygnuj. Tak samo jeżeli chodzi o poziom klimatu – trochę go jest, ale jeżeli zależy ci na tym, by wyciekał z pudła, to tego tu nie ma. Nie ma figurek, nie ma fantastycznych grafik (są średnie). To jest tanie euro. Na szczęście jest dobre.
    Kamil T. (angryboardgamer) (2017-04-19)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
  • Ostatnio zakupiłem Terraformację Marsa w sklepie Graszki. Mam już za sobą parę rozgrywek, w związku z czym pozostaje mi napisać tylko krótką recenzję:
    Plusy:
    - Bardzo duża ilość możliwości na wygraną (różne drogi rozwoju zapewnione przez różnorodne korporacje i karty)
    - Dużo myślenia (decyzje na każdym kroku, z odrobinę push your luck - zdobywanie tytułów a budowanie silniczka)
    - Bardzo klimatyczna gra, każda karta i akcja jest przemyślana i uzasadniona
    - Bardzo dobrze napisana instrukcja z klimatycznymi wstawkami (odniesienie zasad do prawdziwego życia - extra)
    - Dobre skalowanie gry
    - Obecność odrobinę uproszczonego i utrudnionego wariantu gry
    - Dobre grafiki (kwestia estetyki)
    - Bardzo ładne kostki zasobów
    - Wariant solo
    Minusy:
    - Kostki zasobów są początkowo bardzo mylące
    - Brak ramek na kartach gracza - mieszanie się kostek niezdarnym graczom
    - Bardzo cienkie elementy (karty gracza / plansza)
    - Długa i ciężka przy pierwszej grze (ale zdecydowanie warto)
    - Mała interakcja
    - Typowa euro gra na punkty (może ktoś nie lubi ;))
    - Gra oparta na kartach - odrobinę szczęścia jest potrzebne

    Podsumowując: Według mnie gra warta swojej ceny. Jeżeli ktoś nie ma problemu z tego rodzaju typem gry (ciężkawe euro z odrobiną losowości i długa walką o punkty) to polecam - jedna z najlepszy gier ubiegłego roku.
    Jm.mikolajczak (2017-04-11)
    Jakość
    Poziom zabawy
    Cena
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie